BLOG - fotografia, montaż video, audio, animacja, 3D, modele 3D, efekty specjalne, filmy, sprzęt

Fotogrametria, wpis pierwszy

O fotogrametrii usłyszałem po raz pierwszy około 2012 lub 2013 roku kiedy objawiła się gra „The Vanishing of Ethan Carter”. To projekt polskiego studia, które obecnie działa pod skrzydłami projektanta i weterana branży elektronicznej rozrywki – Adriana Chmielarza.  The Astronauts wydało grę w 2014 roku i nie mogę nie podziwiać efektu, jaki udało im się osiągnąć. Gra praktycznie oferuje fotorealizm.
The Vanishing of Ethan Carter to eksploracyjna gra przygodowa w mrocznym klimacie. Wcielamy się w posiadającego nadnaturalne zdolności detektywa Paula Prospero, który w poszukiwaniu porwanego chłopca Ethana Cartera trafia na trop związanych ze sprawą tajemniczych morderstw, mających miejsce w malowniczej dolinie w USA.
Głosi oficjalna synteza historii, ale to nie o opowieść mi dzisiaj chodzi, choć i ta jest ciekawa. By zrozumieć co dała Chmielarzowi i jego zespołowi fotogrametria, trzeba wiedzieć, że zespół projektantów był mały. „Vanishing” było także ich debiutanckim pomysłem. Nad grą pracowało raptem kilkanaście osób i gdyby nie technologia przenoszenia obiektów fotografowanych do środowiska 3D pewnie sukcesu by nie było. Zapraszam na małe wrażenia z gry, które kiedyś nagrałem. Zarazem pokażą one dobitnie co może dokonać aparat.

Dobrze, ale dlaczego o tym piszę?

Teraz, gdy ta technologia jeszcze potaniała, a z pewnego źródła wiem, że i działa z praktycznie każdym aparatem fotograficznym, umieram z ciekawości, co można z nią zrobić. Polecam każdemu zaznajomić się z propozycją wyrażania się przez fotogrametrię. Niebawem postaram się zaprezentować moją próbę zastosowania tego pomysłu. Zainteresowanych odsyłam do strony oprogramowania agisoft.com.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.