BLOG VIDEOGRAFICZNY

3D wymaga więcej. Blender i Substance Painter

Dwa słowa o pasji, którą zajmuję się od ponad roku, czyli o 3D. Nie ukrywam, że to jedna z moich najważniejszych aktywności i poświęcę jej znacznie więcej uwagi.

Obraz który widzicie powyżej to powstała w 10 godzin część większego projektu. Finalnie ma powstać żaglowiec. Wiem, że od steru do modelu całego statku droga jest daleka, ale sporo się nauczyłem robiąc tę konstrukcję. Czy model statku powstanie? Tego do koca nie wiem. Wiem, że nie zrezygnuję.

Krótko. Model miał powstać w trzy dni. Zrodził się w pięć. Najpierw został wymodelowany w Blenderze, potem teksturowany w aplikacji Substance Painter. Natrafiłem na typowe problemy, jakie powstają, gdy tworzy się model 3D w tych aplikacjach: tzw. odwrócone mapy normalne, kilka błędów skali. Sam jestem sobie winny. I sam musiałem te błędy rozwiązać.

Udało się i powstał render modelu. Pierwotny ma wymiar ultraHD. Został zmniejszony do fullHD dla łatwiejszego zamieszczenia tutaj i na Facebooku.

Kolejny projekt to iglo. Tak iglo. Budynek z lodu. A wiecie dlaczego zdecydowałem się na taki krok? Bo nie ma lepszego budulca, na którym można uczyć się operowania światłem w 3D, niż szkło i wszelki materiał odbijający, przepuszczający światło. Lód się do tego idealnie nadaje.

Życzcie mi powodzenia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.