Fotogrametria, wpis pierwszy
O fotogrametrii usłyszałem po raz pierwszy około 2012 lub 2013 roku kiedy objawiła się gra „The Vanishing of Ethan Carter”. To projekt polskiego studia, które obecnie działa pod skrzydłami projektanta i weterana branży elektronicznej rozrywki – Adriana Chmielarza. The Astronauts wydało grę w 2014 roku i nie mogę nie podziwiać efektu, jaki udało im się osiągnąć. Gra praktycznie oferuje fotorealizm.
The Vanishing of Ethan Carter to eksploracyjna gra przygodowa w mrocznym klimacie. Wcielamy się w posiadającego nadnaturalne zdolności detektywa Paula Prospero, który w poszukiwaniu porwanego chłopca Ethana Cartera trafia na trop związanych ze sprawą tajemniczych morderstw, mających miejsce w malowniczej dolinie w USA.Głosi oficjalna synteza historii, ale to nie o opowieść mi dzisiaj chodzi, choć i ta jest ciekawa. By zrozumieć co dała Chmielarzowi i jego zespołowi fotogrametria, trzeba wiedzieć, że zespół projektantów był mały. „Vanishing” było także ich debiutanckim pomysłem. Nad grą pracowało raptem kilkanaście osób i gdyby nie technologia przenoszenia obiektów fotografowanych do środowiska 3D pewnie sukcesu by nie było. Zapraszam na małe wrażenia z gry, które kiedyś nagrałem. Zarazem pokażą one dobitnie co może dokonać aparat.