Blender 2.8 już bardzo blisko
Wielka aktualizacja oprogramowania Blender jest za rogiem. 2.8 zaproponuje nową jakość?
Od kilku miesięcy (jeśli nie dłużej) w wolnych chwilach pracuję na Blenderze 2.8 beta. To oprogramowanie do bardzo szerokiego zastosowania oferujące środowisko 3D. I co najważniejsze właśnie przechodzące jedną ze swoich największych ewolucji. Jak poinformowała fundacja, która odpowiada za Blendera, 2.8 jest blisko. Bardzo blisko. 11 lipca 2019 r. mamy dostać pierwszą wersję tego softu. Pierwszą stabilną, która nie jest betą.
2.8, jak już po prostu nazywa się wydanie, to po pierwsze bardzo widoczne usprawnienia IU. W końcu dostaliśmy na wejściu programu możliwość wyboru klawisza domyślnego selekcji. W poprzednich wersjach domyślnie prawy klawisz myszy odpowiadał za wybór obiektu. Dla każdego, kto się przesiadał z innego oprogramowania była to katorga nawyków, bo niemal utartym schematem jest by to lewym klawiszem wybierać. Poza tym całość belek otrzymała ciemny kolor. To oczywiście tylko kosmetyka, ale zmienia sporo. Największą i najbardziej oczekiwaną zmianą dla mnie jest oczywiście eevee. To silnik renderujący czasu rzeczywistego, który Blender 2.8 zaoferował. Jest on szybki, jeśli mogę tak powiedzieć. Na pewno o niebo szybszy od cycles, który w swoim czasie był rewolucją. Obecnie ten drugi jest podstawą jakości zaoferowanej przez Blendera. Jakość oferowana przez eevee wystarczy do wielu zastosowań i będzie realnie zmianą na lepsze. To właśnie w eevee przygotowywałem moją małą Ziemię. Wiele można by spisać o 2.8. Nie będę wyręczał panów programistów, którzy oddają nam w ręce to narzędzie. Odsyłam tylko do ich oficjalnej strony. To na pewno będzie dobra lektura.Save the date.
— Blender (@Blender) June 28, 2019
The first release candidate of Blender 2.80 will be out soon, with the official release following 1-2 weeks later. #b3d #b280 #hype pic.twitter.com/TkbVbJyDGS